Introductie

Voor onze eindklant, het Ministerie van Justitie en Veiligheid, zijn we op zoek naar een Informatiespecialist voor 36 uur per week

Organisatie

Het ministerie ontvangt een grote diversiteit aan informatieverzoeken, o.a. van burgers, journalisten en Kamerleden. Voor bijzondere onderwerpen zijn er commissies die onderzoek doen. In al deze situaties is het vinden van juiste en betrouwbare informatie van groot belang. Het ministerie is momenteel bezig met leveren van 
informatie aan de parlementaire enquêtecommissie corona.

Ons team van informatiespecialisten werkt aan het verzamelen en categoriseren van de informatie, om dit op een goede en zo volledig mogelijke wijze aan te bieden aan de commissie. Je zorgt voor het (laten) verzamelen van mogelijk relevante documenten, e-mails, berichtenapps, et cetera. Je stelt zoekvragen op en kent labels toe, je controleert de documenten op relevantie. In samenwerking met de inhoudelijk deskundige beleidsambtenaren begeleid je het selectieproces om tot een relevante set informatie te komen. Hierbij wordt analyse-software (Zylab) gebruikt, ook voor het ‘lakken’ van de informatie voor publicatie. Nadat de informatie aan de commissie is aangeleverd, wordt deze gelakt voor het openbaar archief.

Onder verantwoordelijkheid van het programma Enquête Corona worden de werkzaamheden voor de parlementaire enquête corona aangestuurd. De parlementaire enquêtecommissie corona doet onderzoek naar het verloop van de coronacrisis in Nederland. Het onderzoek van de parlementaire enquête richt zich op de periode vanaf de eerste signalen vanuit China over het virus (eind 2019) tot en met het afschalen van de maatregelen in het voorjaar van 2022. Het doel van de enquête is te komen tot waarheidsvinding over het handelen van het kabinet tijdens de coronacrisis, de afwegingen die zijn gemaakt en de inzichten die daaraan ten grondslag lagen, en de rol en het functioneren van de Tweede Kamer. Zo wordt beoogd tot oordeelsvorming te komen en lessen te trekken, om beter voorbereid te zijn op 
toekomstige, langdurige (gezondheids)crises. Naast het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dient ook het ministerie van Justitie en Veiligheid de betreffende informatie aan te leveren. Binnen het ministerie is een programma ingericht om deze informatie te verzamelen, te analysen en verzendklaar te maken. 

Functie

Met jouw werk draag je direct bij aan een goede informatievoorziening aan het parlement en de samenleving. Dit geeft in alle gevallen inhoudelijke uitdagingen, om tot een adequate set informatie te komen. Je werkt bovendien in een werkveld waar voortdurend innovatie plaatsvindt met meer effectieve zoek- en analysefunctionaliteit. Ook train en begeleid je collega’s in het werken met de analyse-software en help je collega’s bij het goed gebruik hiervan. We zijn op zoek naar een informatiespecialist die analytisch is en snel de relevantie ziet bij het doorzoeken en lakken van documenten. Je bent nauwkeurig, maar kunt ook snel en efficiënt werken. Je moet kunnen omgaan met werkdruk en deadlines.”

Functie-eisen

·        De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van informatiebeheer.

·        De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met informatiebeheer

·        De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met documentenmanagementsystemen. Dit blijkt duidelijk uit het cv

·        De kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid

·        De kandidaat heeft 3 jaar ervaring met (intelligente) zoekfunctionaliteiten en het zoeken en formuleren van zoekvragen/ queries

·        De kandidaat heeft kennis van o.a. Zylab en andere applicatie

·        De kandidaat heeft 3 jaar ervaring met het lakken van documenten

Aanbod

Gewenste startdatum: 1 november 2024
Initiële einddatum: 1 april 2025
Optie op verlenging: ja
Aantal uur per week: 36 uur per week
Reageren voor: 9 oktober 12:00

Inlichtingen

Ingmar van der Valk 06-81270464

ivandervalk@bergler.nl

Sollicitatie

Ingmar van der Valk 06-81270464

ivandervalk@bergler.nl